Sunday, June 14, 2009

KEM BELIAWANIS DUN KELABORAN 2009

Kelab Nisa' Kelaboran dengan kerjasama Urusetia Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan telah mengadakan Kem Beliawanis bagi DUN Kelaboran selama dua hari di Pantai Sri Tujoh. Tema program adalah KEPIMPINAN BERINTELEK. Peserta dipilih berdasarkan penglibatan aktif mereka di dalam program-program anjuran kelab Nisa' sebelum ini.

Antara lain objektif kem ini adalah untuk melahirkan dan melatih pimpinan muda bagi menerajui negara satu masa nanti. Di dalam program ini, peserta turut didedahkan kepada stimulasi yang berbentuk 'mind setting games' agar mereka terbiasa dengan tekanan terutamanya jika mereka menjadi pemimpin kelak.

Pengarah program ketika dihubungi menjelaskan kem ini sangat berfaedah bagi mendidik generasi muda untuk menjadi pemimpin yang terlatih di masa akan datang. Pendedahan kepada sifat kerjasama, pemikiran kreatif, pemikiran Islam dan berhujjah turut disertakan di dalam program ini. Menurut beliau apa yang istimewa di dalam kem ini adalah tidak seperti kem-kem konvensional yang lain peserta hanya mendengar ceramah, sebaliknya di dalam kem ini peserta perlu terlibat di dalam stimulasi yang disediakan.

Program ini telah dirasmkan oleh YB ADUN Kelaboran. Di dalam ucapannya beliau menggesa agar program seumpama ini diteruskan lagi memandangkan faedah-faedah yang terdapat di dalamnya dalam menyediakan pemimpin muda generasi akan datang.


YB ADUN diapit oleh SU Pemuda DUN dan Pegawai Khas beliau, Ustaz Nawi Yusuff


YB ADUN bergambar bersama-sama para peserta dan urusetia program


Antara peserta yang terlibat di dalam perbincangan


Kumpulan Wardatun Nisa' sedang membuat pembentangan modul

No comments: