Tuesday, April 21, 2009

AHLI BARU PAS


Bertempat di rumah saudara Wan Tarikh Wan Ismail di Kg Air Dingin, jam 9 malam yang dihadiri hampir 100 penduduk sekitar, satu majlis telah diadakan bagi meraikan pertambahan ahli keluarga baru PAS Cawangan Air Dingin. Majlis ini turut dihadiri oleh Ahli Parlimen Tumpat, YB Dato' Kamarudin Jafar dan ADUN Kelaboran, YB Mohamad Zaki Hj Ibrahim.

Seramai 10 orang terdiri dari bekas PPM Air Dingin, saudara Wan Ismail Wan Mat, 65 beserta ahli keluarganya termasuklah isteri beliau Che' Yam Wan Sulong telah mengisi borang dan diserahkan kepada YB ADUN Kelaboran.

Dalam ucapannya Dato' Kamarudin Jafar menyifatkan perubahan ini adalah satu rahmat kerana rakyat sudah mula menyedari tentang perubahan angin politik tanahair. UMNO sudah tidak relevan sebagai parti yang memperjuangkan keadilan di pentas politik Malaysia.

YB ADUN Kelaboran turut mengalu-alukan perpindahan bekas PPM Air Dingin beserta keluarganya untuk menyertai PAS. Malah beliau menegaskan dengan perpindahan bekas PPM tersebut menjadikan UMNO cawangan Air Dingin hampir lumpuh.

Ketika dihubungi, saudara Wan Ismail Wan Mat yang juga merupakan bekas Timbalan Ketua UMNO cawangan Air Dingin menyatakan bahawa perpindahan ini adalah disebabkan beliau sudah terlalu lama duduk di dalam UMNO dan telah puas menyaksikan kepincangan-kepincangan yang berlaku dan tidak mampu lagi untuk terus berdiam diri.

No comments: