Monday, January 12, 2009

ANTARA BANTUAN DAN KETENTUAN


Apa khabar semua?? Banyak hari tidak menjenguk khabar blog DUN Kelaboran.. Rindu terasa di hati dan kemaafan turut dipohon dari semua pengunjung kerana krew blog terrrrlalu sibuk dengan menjelangnya pilihanraya kecil Kuala Terengganu.

Bercerita tentang Pilihan Raya Kecil Kuala Terengganu, DUN Kelaboran, salah satu DUN di dalam Parlimen Tumpat selaku DUN pembantu diletakkan untuk bertugas di Peti Undi Bandaran bersama-sama Seberang Takir, Wilayah Persekutuan dan Kota Bharu. Bekerja rapat dengan petugas PAS, PKR dan DAP di negeri Terengganu, modus operandinya sedikit berbeza, begitu juga bahasa turut diambil kira.. Lebih kurang pilihanraya Permatang Pauh jugalah. Namun jurang itu hanyalah picisan kerana petugas-petugas ini mempunyai satu tujuan yang sama, dengan satu harapan, tertegaknya keadilan di negara Malaysia.

Kita mengharapkan satu pertandingan yang bersih dan adil. Dengar cerita, pimpinan UMNO juga begitu, tetapi mungkin difinasi kita dan dia berbeza. Bagi sebahagian mereka, demi kemenangan, pengundi hantu pun boleh mengundi, demi kemenangan, undi pos yang ditanda orang lain juga diterima, demi kemenangan ancaman ditukar kerja boleh diguna.. dan senarai demi kemenangan ini tiada noktahnya.

Dari itu, bukan bantuan dari utara, selatan, timur dan barat sahaja diperlukan, malah yang paling utama adalah kita pohon bantuan dari si Pencipta, Allah azza wa jalla.. Ruku'lah, sujudlah di malam yang sunyi dan bertahmid memuji kebesaran-Nya, berdoalah agar kita menang. Semoga dengan itu, andai kita menang biarlah kemenangan itu diberkati dan andai tidak, mungkin kerana diri kita belum bersedia lagi dan itulah ketentuan-Nya. Apapun, inilah peringatan bagi diri kita yang sentiasa perlu di muhasabah dan dikoreksi.


No comments: