Wednesday, January 14, 2009

BILA TAN SRI RAFIDAH TERLEPAS KATA



Membaca akhbar harian hari ini, rasa terpanggil untuk mengulas komentar 'Ratu Air Mata' UMNO Tan Sri Rafidah Aziz ketika di Kuala Terengganu. Saya petik kata-katanya "...pengundi nak benda-benda macam ni lah, dia nak rumah dia dibela, jalan diturap. Sebab walau macam mana senyum meleret pun pembangkang, tak juga buat. Macam mana cantik wajah pembangkang dan mesranya mereka, masih tak boleh buat jalan itu, tak boleh nak betulkan longkang ini sebab kerajaan negeri adalah kerajaan BN... dan kerajaan pusat juga adalah kerajaan BN..."

Dari komen beliau jelas menunjukkan bahawa pengundi Kuala Terengganu sebenarnya sebelum inipun telah merana dan terbiar... dari zaman almarhum lagi, rumah pengundi tu tidak terbela, cukai pintu pun dikenakan semula, jalan tidak berturap, longkang terus tersumbat.. janji tinggal janji.. cuma nak pilihanraya kecil inilah baru UMNO nak membela rumah pengundi.. Baru terpikir nak menurap jalan.. Sebelum ni, peduli apa? Hallooo.... Legasi sebeginikah yang hendak pengundi warisi? Nak pilihanraya sahaja baru bantuan itu dan ini sampai berbondong-bondong. Kalau tidak, bayang pun nak kena teropong, dan rakyat merayu-rayu mohon bantuan bagai melukut di tepi gantang.

Yang kedua beliau sebutkan tentang wajah pembangkang yang tersenyum meleret, mesra rakyat, cantik macam manapun, tidak akan dapat membantu rakyat.. kerana apa? Kerana kerajaan negeri itu sendiri di bawah BN. Jadi sifir politiknya begini, jika Kerajaan Negeri itu dikuasai BN, manakala ADUN atau Ahli Parlimennya dari Pakatan Rakyat, maka kawasan itu akan dianaktirikan dari apa sahaja bentuk bantuan dan peluang..

Wah..Wah.. Wah... Terima kasih Tan Sri Rafidah kerana membuka rahsia kerajaan. Inilah bukti KRONISME yang kita bermati-matian menentang..! Kini sah lah bahawa itu adalah prinsip Kerajaan pimpinan Barisan Nasional, walaupun Pak Lah kata kerajaannya TELUS dan ADIL.. Jadi, tidak hairanlah jika kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang tidak dapat meluluskan peruntukan untuk persatuan menyambut Tahun Baru Cina, tidak hairanlah kalau kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah sampai hendak menebang balak dalam kawasan hutan simpanannya, tidak hairanlah jika aktiviti kerajaan Pakatan Rakyat di Perak tidak keluar Radio sedikit habuk.. dan tidak hairanlah kalau Selangor nak beri air free pada rakyat banyak pula red tape dan birokrasinya...

Ini adalah kerja buat tangan-tangan pimpinan BN yang ada di pusat, menyekat segala-galanya, hatta peruntukan negeri yang sudah memang milik negeri pakatan pun masih disekat..? TELUS dan ADIL kah tu? Tidak ada di dalam ajaran Islam baik di sekolah rendah atau peringkat universiti mengajar kita berbuat begitu. Ilmu agama apa yang dipakai oleh puak-puak ini? Malah tidak ada satu agamapun di dunia ini yang membenarkan pelakuan sekat-menyekat, kecuali dia itu murid Yahudi Zionis yang kini sedang rancak mengebom Gaza. Israeil memang pakar dalam bab sekat menyekat bantuan nih! Tentu mereka akan marah kalau kita kata mereka pengikut Yahudi Zionis... tapi nak buat macam mana? Perangai tu dah ada mirip-mirip...

Kesimpulannya, seruan saya kepada Pengundi P.036 yang ada diluar sana, sedarilah tanggungjawab diri. Guna pakailah pesanan famous Tuan Guru Nik Abdul Aziz, "...beri pitih, ambil, beri kain pakai, beri basikal gatih, beri kopi kacau... Namun undi, tepuk dada tanya Iman, baik undi Bulan..."
Sekian..

1 comment:

Anonymous said...

Maksud dia baiki kemudahan itu dari masa ke masa la bongok