Tuesday, October 7, 2008

MUFTI PERLIS BERSARA MENGEJUT...



Mufti Perlis, Dr. Mohd Asri Zainul Abidin bersara mengejut akibat "tidak selesa dengan permainan politik" oleh beberapa pihak dalam kerajaan negeri berhubung pengendalian kontrak perkhidmatannya.

"Cara mengurusnya, macam main silap mata. Mereka tidak jujur," katanya hari ini.
Dr. Mohd Asri bagaimanapun menjelaskan beliau tidak akan bertemu Menteri Besar Datuk Seri Md Isa Sabu untuk menyelesaikan permainan politik seperti didakwanya melibatkan pentadbiran kerajaan negeri.
"Saya tidak akan berjumpa beliau (Md Isa) untuk meminta jawatan," katanya.

Mufti termuda di Malaysia ini memecah rekod institusi agama apabila bersuara lantang dalam beberapa isu penting dan kontroversi, termasuk penangkapan bawah Akta ISA, peralihan kuasa dalam UMNO, sambutan Hari Pahlawan di Tugu Peringatan Negara dan pengharaman penyanyi Faizal Tahir. Selain itu, beliau pernah hadir dalam forum yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan selepas pilihan raya umum 8 Mac lepas.
Apa pun, kita mengharapkan agar Dr. Mohd Asri yang akan kembali mengajar di USM Pulau Pinang pada 1 November ini akan tetap istiqamah dengan aqidah perjuangannya menentang segala kemungkaran dan amalan khurafat yang masih membiak di mukabumi Malaysia dengan cara, kaedah dan uslub yang tersendiri selepas daripada ini. Semoga lebih kritis dalam ruang lingkup yang ada demi memertabatkan agama Allah yang suci ini.

1 comment:

Daria Mishustina(Lezvinskaya) said...

Suzuki APV : Kendaraan Berkelas Bagi Seluruh Dunia
Sebuah tantangan, konsep dan kesempatan baru hadir memenuhi setiap kebutuhan berkendara masyarakat yang beragam. Sebuah kendaraan yang sesuai dengan gaya hidup Anda di segala suasana, baik masa kini maupun dimasa yang akan datang.

Suzuki APV merupakan sebuah kendaraan yang memenuhi semua kebutuhan. Fitur-fiturnya yang lengkap dan moderen menunjukkan kecanggihan salah satu produsen mobil Jepang yang unggul dalam menciptakan compact cars. Design interior dan eksterior yang bercita rasa tinggi, daya guna yang praktis, kualitas yang prima, serta daya tahan yang luar biasa membuat Suzuki APV semakin tak tertandingi. Riset marketing menelusuri semua bagian penting dari Suzuki APV.

Sebagai salah satu produsen otomotif terkemuka di dunia, Suzuki telah diakui kepakarannya dalam memaksimalkan pemanfaatan fungsi ruang.